قرارداد وکالت تقسیم اموال مشترک و مشاع

موکل : آقای / خانم ………………………………. فرزند …………………………. بشناسنامه شماره ……………. متولد ……………….. صادره از …………….. به شماره ملی ………………….. ساکن …………………. ………………………………… …………………………………………….. …………………

وکیل : آقای / خانم : ………………………………. فرزند …………………………. بشناسنامه شماره ……………. متولد ……………….. صادره از …………….. به شماره ملی ………………….. ساکن ………………… ……………………… ……………….. ………….. ……………….. …………………………… مورد وکالت : با رعایت جمیع جهات قانونی و در صورت تجویز قوانین و مقررات موضوعه مملکتی اقدام در خصوص اخذ و دریافت گواهی انحصار وراثت مرحوم / مرحومه …………………… بعنوان پدر / مادر موکل مرقوم حسب الاظهاره و تسلیم اظهار نامه مالیات بر ارث نسبت به کلیه ماترک متوفی مذکور و آنچه به عنوان مال تلقی می گردد و اخذ و دریافت گواهینامه واریز مالیات بر ارث و هر نوع گواهی مالیاتی مورد نیاز در این خصوص « بداهتاً در صورت عدم اخذ گواهی ها و مدارک مذکور » و سپس در صورت فقد هر گونه منع و ردع قانونی قیام و اقدام به انجام تقسیم کلیه اموال منقول و بطور اعم ماترک مورث موصوف تحت هر مشخصه ، خصوصیت ، ممیزه ، ویژگی و نوع در سراسر ایران که کم و کیف و مشخصات و خصوصیات دقیق آنرا خود وکیل تعرفه می نماید و نزد وی طبق بیان موکل محرز است و توافق بر تقسیم و در حصه قراردادن سهمی موروثی موکل و معین نمودن حصه وی و قبول سهمی و حصه اختصاصی موکل به نیابت از وی و قبض و تصرف مال تقسیم شده سهمی موکل و اقرار به قبول سهمی و آنچه که از مال مشترک . مشاعی در حصه موکل مفروزاً او مشاعاً و اختیاراً او اجباراً و تراضیاً او مجبوراً قرار گرفته و در ید و مالکیت وی اختصاصاً یا مشترکاً با سایر ورثه ی مستقر شده و تثبیت گردیده و با حق اسقاط کافه خیارات ولو خیار غبن بهر درجه و مقدار و اتخاذ هر نوع تصمیم و رأی بجای موکل و لدی الاقتضاء تعدیل تقسیم و قبول قرعه و انجام آنها و تنظیم و امضاء هر نوع سند عادی و رسمی در رابطه با موارد موصوف تحت عنوان تقسیم نامه یا توافق نامه یا سازش نامه یا قرارداد و غیره و اخذ و دریافت کلیه وجوه و اسناد و مدارک ولو سند مالکیت دفترچه ای و تحویل دادن و استرداد کلیه اموال همراه با ایصال وجوه و اسناد و مدارک مأخوذه مربوط به آنها به موکل و قیام و اقدام بتمامی تشریفات لازمه و اخذ و دادن هر نوع رسید و تأدیه کلیه هزینه ها و مخارج و حقوق دولتی و انجام کلیه امور اداری و قانونی قضائی و ثبتی و انجام تمامی مکاتبات و مراودات مورد نیاز از ابتدا تا انتها راجع به تمامی مورد وکالت و اقامه هر گونه دعوی و پاسخگویی در مقابل هر دعوی و ادعای مطروحه با حق مراجعه به تمامی ادارات ، سازمان ها ، نهادها ، مراجع ، مقامات و اشخاص ذیربط و ذیمدخل قضائی و اداری قانونی تالی و عالی جهت انجام مورد وکالت و امضاء ذیل کلیه اوراق و اسناد و مدارک و نوشتجات مربوطه و عنداللزوم تنظیم و امضاء هر نوع اصلاحیه و الحاقیه احتمالی بهر نحو و ترتیب و شرط و کم و کیف به نیابت از موکل بدون اینکه وکیل حق دخل و تصرف در اموال اختصاصی و مشاعی که در حصه موکل قرار گرفته است را به نفع خود یا شخص دیگری غیر از موکل مرقوم داشته باشد و امضاء ذیل کلیه اوراق و اسناد و مدارک و نوشتجات مربوطه .

حدود اختیارات : وکیل مرقوم دارای اختیارات تامه در خصوص مورد وکالت و لوازم آن می باشد و اقدام و امضاء وی به جای اقدام و امضاء موکل معتبر است . مدلول این سند فقط در نفس وکالت مؤثر است .

بتاریخ …. / …. / ………… هجری شمسی .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.