نامه اعتراض به مطالبه مهریه توسط زوج

مهریه: از حقوق شرعی زوجه طبق سند نکاحیه است که می‌تواند مطالبه نماید و چنانچه زوج نتواند آن را پرداخت نماید مراتب اعسار خود را با دلایل موجه به عرض دادگاه رسانده تا شرایط پرداخت آن فراهم گردد.

نمونه دادخواست

تجدیدنظرخواه:……………

تجدیدنظر خوانده:…………….

وکیل یا نماینده قانونی:…………………….

تجدیدنظر خواسته:…………………..

دلایل و منضمات:………………….

ریاست محترم محاکم تجدیدنظر استان« مرکز استان صادرکننده‌ی رای بدوی»

اینجانب (زوج)……………… نسبت به دادنامه……………… صادره از شعبه……………. که در تاریخ………………… ابلاغ گردیده است مراتب اعتراض و نقض آن را به دلایل ذیل دارم.

زوجه……………… طبق سند نکاحیه…………………. مطالبه مهریه خود را نموده است و البته این حقی است که باید به نامبرده داده شود اما در حال حاضر بنده توان پرداخت آن را ندارم و پرداخت مهریه به زوجه موجب ایجاد عسر و حرج در زندگی روزمره می‌گردد و توانایی پرداخت دفعتا واحده را ندارم. لذا خواهشمند است در این خصوص دستور فرمایید تا شرایطی فراهم گردد تا بتوانم مهریه نامبرده را پرداخت نمایم. در غیر این صورت با توجّه به رای دادگاه محترم بدوی زندگی اینجانب موجب از هم پاشیدگی می‌گردد و دادگاه محترم بدوی نیز به شهادت شهود و استشهادیه اینجانب نیز توجّهی مبنی بر عدم توانایی پرداخت آن را نداشته است.

امضاء

مدارک مورد نیاز:۱- دادخواست تجدیدنظرخواهی ۲- شهادت شهود مبنی بر عدم توانایی پرداخت زوج ۳- کپی رای بدوی و چنانچه کارمند باشد فیشهای حقوقی و ابلاغ کارگزینی.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.