نامه اعتراض در اجرت‌المثل

اجرت‌المثل: از حقوق زوجه است (جدای از مهریه) که بعد از طلاق می‌تواند مطالبه نماید قابل ذکر است که زوجه بین تقاضای اجرت‌المثل و نصف دارایی زوج یکی را می‌تواند انتخاب نماید و با قبول یکی مستحق دیگری نیست و حقی است که زوجه بر اساس نقش و شانی که در زندگی داشته است توسط خودش یا کارشناس تعیین می‌گردد.

نمونه دادخواست

تجدیدنظرخواه:……………

تجدیدنظر خوانده:…………….

وکیل:…………………….

تجدیدنظر خواسته از دادنامه شماره:…………………..

دلایل و ضمایم:………………….

ریاست محترم محاکم تجدیدنظر استان« مرکز استان صادرکننده‌ی رای بدوی»

با سلام- احتراماً اینجانب………………… نسبت به دادنامه…………….. صادره از شعبه…………… که در تاریخ…………………. ابلاغ گردیده است معترض بوده و تقاضای نقض حکم بدوی را دارم. اینجانب طبق سند نکاحیه…………………. به عقد آقای………………. درآمده‌ام و در تاریخ………….. طلاق گرفته‌ام در مدت زندگی خود با انجام فعالیتهایی از قبیل: کارمند بودن/ تدریس/ تجارت موجب توسعه زندگی و بهبودی شرایط اقتصادی زندگی شده‌ام. همچنین با مدیریت منزل و امور مربوط به آن سهم به سزایی در زندگی مشترک ایفا نموده‌ام اما دادگاه محترم بدوی بدون در نظر گرفتن دلایل اینجانب خواسته‌ام را نپذیرفت/ یا اینکه حداقل اجرت‌المثل را در نظر گرفته است/ لذا تقاضای کارشناسی در خصوص خواسته‌ام داشته و خواهان نقض رای بدوی می‌باشم و صدور حکم به …… مورد استدعاست.

امضاء

مدارک مورد نیاز: ١- دادخواست تجدیدنظر + هزینه دادرسی بر اساس ۳% خواسته توسط زوجه (یا ۳% محکوم به در صورت اعتراض زوج) ٢- کپی دادنامه بدوی ٣- مدارک و دلایلی که نقش زوجه را در تامین زندگی موجه می‌سازد. ۴- استشهادیه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.